KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

26 Ekim 2015 Pazartesi

ÇOCUKLA UÇAK YOLCULUĞU

Bir çok insanın aksine uçağın rahatlığına rağmen araba yolculuğunu tercih edenlerdenim. Durum böyle olunca oğlumda üç yaşında uçakla tanışmak zorunda kaldı. Kızım bu durumda şanslı bir yaşında tanışmış oldu.  Aslında yurtdışına gitme ihtimali yada Kıbrıs olmasa belki de daha uzun süre tanışamazdı.

Uçağa binmek oğluma çok ilginç geldi . Uzun süre check-in yaptıktan sonra camdan uçakları izledi. Çok hoşuna gitti hayran hayran baktı. Binerken hiç sorun çıkarmadı. Tek sorun uçağa bindikten öndeki masayı açmak istemesi oldu. Kalkarken kapatmak istedi. Açıp kapatmak çok hoşuna gitti ama öndeki yolcu daha 1-2 dakika da aa ben böyle gidemem açıp kapatmasın dedi. Tabi biz anne baba olarak oğlum yapma demek zorunda kaldık. Böyle olunca inat etti ve daha fazla açıp kapatmak istedi ve ağlamaya başladı. Ben tabi söylendim çok ısrar edildi ve inat yapmaya başladı diye böyle davranılmasa bu kadar uzamayacaktı diye. Arkamızda yüzüne bile bakmaya tenezzül etmediğim bir bayan bizim çocuklar böyle şımarıkmış , hiç laf anlamazmış ve yetiştiremiyormuşuz  laflarını duydum. Öndeki bey yanındaki bayan bir şeyler fısıldadıktan sonra ağmasın onun için mi ağlıyor yapsın rahatsız olmam dedi. YOK beyefendi gerek yok yapmasına izin vermeyeceğimizi belirttik.

Bu sırada oğlum öndeki amca üzülüyor canı acıyormuş yapma tamam mı diye anlatmaya çalıştım ve bir süre sonra kapalı konuma getirdi ve ellemedi. İnsanların böyle davranışlarından sonra ne yapmam gerektiğini bilemiyorum çocuklu aile bir yere gitmesin mi .Empati yapıyorum bende rahatsız edilmek ve ağlama sesi duymak istemem. Haklılar ama çocuk işte bilerek yapmıyor ailesi de sırf çocuk ağlar diye saldım çayıra Mevlam kayıra diye düşünmüyor. Zaten üzülüyor , bakışlardan etkileniyor tuz , biber ekmeye ne gerek var.

Hava basıncından etkilenme durumu kızıma yolculuk boyunca süt verdim hiç etkilenmedi . Oğluma da sakız çiğnettirdik ve uçakta önleri tercih ettik. Dönüş yolunda süt vermediğimde kızım çok etkilendi ve çok ağladı devamlı kulaklarını tuttu. Oğlum sakız çiğnemedi ve sorun yaşamadı.

Çocukla uçak yolculuğunda bence uçakta önler her ihtimale karşı tercih edilmeli , çocuğu oyalamak için yiyecek gıdalar alınmalı , emziren anneler süt vermeli ve sakız çiğnemek basınçtan az etkilenmeyi azaltıyor.

İKİ ÇOCUKLA KIBRIS TATİLİ

İki çocukla Kıbrıs tatili nasıldı ?  çok uzun zamandır yazmak istediğim bir yazı ama anca hem fırsat bulabildim hem de yazmak isteyebildim diyebilirim. Kıbrıs tatilinden geldiğimiz cumartesi günü bir anda ne olduğu şaşırdık  canlarımızı yitirdik ve tatil dönüşü olmasına rağmen kendimi çok zor topladım.

Eşimin uyarılarına rağmen çocukların ikisini de götürmek istedi. Kızım hala anne sütü emdiği için benle gelmek zorunda oğlum zaten çok eğlendiği ve kardeşi geldiği için gelmek zorunda , içim rahat olsun dedim ve dört kişilik bir program yaptık. Öncelikle en önemli tercih otel tercihimiz oldu. Otel olarak sahili uzun olması ve Girneye yakınlığından dolayı ACAPULCO OTEL’ i   tercih ettik. Otel nasıldı diye sorulursa beklentilerimi karşıladı . Temizlik ve yemekler çok iyiydi ,  tesis zaten her ne istersen  hepsini karşılayabilecek alanlara sahip , kumsal ve deniz çok güzel , havuzu temiz ve kalabalık olsa bile herkes bir kenarda kendi çevresini oluşturabiliyor. Çocuk aktiviteleri olarak bu iki çocukla  ikinci tatilimiz olduğundan BODRUM-PETUNYA OTELİ tercih ederim. Bunun dışında çok çocuklu aile yoktu tabi biraz ekim dönemi olmasından kaynaklanıyor. Ama çok çocuklu otelde çocuklu aileler daha rahat ediyor bunu net olarak söyleyebilirim. Çocuk sayısı artıkça herkes birbirini anlıyor , yardımcı olmak istiyor ve gereksiz rahatsız edici bakışlar olmuyor. Tabi bende bu tatile sadece çift olarak eşimle gitmiş olsam çok daha fazla memnun olurdum. Aslında otel personeli çok fazla yardımcı oldu . Hep hayatımızı kolaylaştırmaya çalıştılar .Bende sadece  bazı bakışlardan rahatsız oldum .

İki çocukla tatil tavsiye eder misin diye sorsalar bence mutlaka kendi özel arabanız yanınızda olmalı derim. Bunu için Kıbrıs iyi bir örnek olmuyor maalesef. Araba olduğunda hem çok eşya her an ev gibi yanınızda ve çocukların ilgisini istediğiniz dağıtıp ortamdan uzaklaştırdığınızda daha iyi sonuç alabiliyorsunuz. Yani iki çocukla tatil de araba şart ikisini de yaşamış hatta Bodruma kadar arabayla gitsek de araba yine de şart derim.

Çocuklarımızdan biri bir diğeri üç yaşında ve bu duruma yakın Kıbrıs tatili düşünen arkadaşlar bence ya zamanı erteleyin ya da yeri değiştirin derim. Kıbrıs sahili ve sıcaklığı hariç çocuklar için uygun değil ,  gelen yetişkinler   kumar amaçlı gelenler  , balayı çiftleri ve  yaz dönemini kaçırmış dinlenemeyen kişiler olduğundan  çocukla olduğunuzda aynı duyguları paylaşamıyorsunuz ve mutlaka olumsuz yorumlara ve bakışlara maruz kalıyorsunuz.

Devamı var ……

1 Ekim 2015 Perşembe

OĞLUM BÜYÜYOR


Canım oğlum , bir ay sonra 3 yaşında olacaksın. Sana biraz senden bahsetmek istedim. Bayramda 5 gün hep beraberdik .Çok komiksin kardeşine eskiden bebek derdin artık uzunda olsa ismini söylüyorsun . Arada da kardeşim kardeşim diyorsun. Hep oyuncaklarını merak ediyor ilk önce kardeşim alma diyorsun ama sonra kafasına vuruyorsun . Biz sana vurmuyoruz neden vuruyorsun bunu sana hep soruyorum J

Kardeşinin doğum günü oldu yakın zamanda iyi ki doğdun şarkısı hoşuna gitti arada hep söylemek istiyorsun. Bir de beraber söylediğimiz okul şarkıları ve İngilizce parmak şarkısı var. Ben söyleyince çok hoşuna gidiyor. Yazlıktan alışmışın hep atlet tarzı  penye , penye şort ve crockslarla dolaşmak istiyorsun. Sana ışıklı ayakkabı aldık çok sevdin ve ayakkabını artık giymek istiyorsun . Pantolon konusunda her gün ağladın ama ilk günlere göre daha iyisin hava çok sıcak değil pantolon giyme zamanı geldi. 

Babanla beni bayram da çıldırttın neden ağladın ama gittiğimiz yerleri çok sevdin . Hep kendinden büyük çocuklarla oynadın. Top oynadın , jetonlu oyuncaklara bindin , top oynadın ,  bol bol kayacaktan kaydın , ilk gün bütün gün dedenle ve babanla geçirdin.

Arkadaşına kazayla vurdun ve hemen kendin özür diledin ağladı diye teselli ettin.  Ama arkadaşın özrünü hemen kabul etmedi sonradan kabul etti çok hoştu.

Bu arada bazen kardeşini taklit ediyorsun sana çok yakışıyor. Kardeşinin gel gel demesi , yemek yemesi , bize davranışlarını yapıyorsun ama kısa sürüyor.  Kardeşinin beşiğinden kardeşinle oynadın , bize onun gibi seslendiniz sizi aldık.

Çok sevgi dolusun , arkadaş  çok seviyorsun . şimdilik bunlar geldi aklıma .