KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

20 Nisan 2015 Pazartesi

EK GIDA DA BWL DENEYİMİMİZ

Oğlumun kendi kendine yemeğe bırakmamız bir yaşından sonra olmuştu.Ek gıdaya altıncı ayı doldurunca başladığımızdan ilk altı ay püre şekline yada parçalı bizim tarafımızdan yemek yiyordu.Bir acemiydik, ikincisi boğazına kaçmasından anca bir yaşta rahat bırakabildim  ve ek gıdayla hiç sorun yaşamadığımızdan gecikmiş olabilir.Bir yaşına kadar sadece katı emilecek meyveleri ( erik, şeftali ) eline vererek olmuştu.

Kızımla beraber de ek gıdaya altıncı ayı doldurunca başladık.Ama bu sefer deneyimli bir anne olduğumdan farklı yöntemlere açık oldum. Eline ver yesin , alıştır diyen arkadaşım çok oldu. Bu yöntem ( Baby Led Weaning) yöntemi olarak geçiyor. Bebeğin ek gıdaları küçük küçük önüne vermek ve kendi yemesine fırsat vermek olarak tanımlanıyor. Bu bilgilere sahip olmama rağmen boğaza takılma bende saplantı ve evde iki bebek olduğundan cesaret edememişti. Hafta sonu eşimle beraber yemek yerken kızım arabasında pek durmak istemiyordu. Eline öyle sussun diye tam buğday ekmeği kabuğu verdim. Aaa baktım çiğnemeye başlamış kendince yemeğe çalışıyor. O zaman anladım ki kızım kendi yiyebiliyor. İki , üç gündür bu şekilde fırında sebzeleri eline vererek , yoğurdunu kendi yemesine fırsat vererek , meyveleri kendi yemesine fırsat veriyorum. Şimdilik iyi gidiyor. Korktuğum gibi değilmiş . Yeni anneler mutlaka kontrollü olarak BLW yöntemine bebeklerinde fırsat vermeli .

2 yorum:

  1. zaten panik anneler olarak bizler yüzünden bebeler bi rahat edemiyor :) yok çatalı gozune sokar, yok bogazına kacar derken hep tepelerindeyiz. Bir arkadasım ileri derecede panikti cocugu 3 yasında geldiğinde hala püre yiyordu katı gıdaya geçmesi cok zor oldu. Biraz kendimizi yatıstırmamız şart ;)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim yorumunuza .evet panik olmak ve endişeli olmak anneyi yoruyor Allahtan çabuk atlatiyorum .oğlum 1 yasindan beri kendi yiyor,kizimda ek gidayla yavas yavas basladi

    YanıtlaSil

çok teşekkür ederim.