KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

2 Nisan 2015 Perşembe

İKİ ÇOCUKLU ANNE

Öncellikle iki çocukla hayat yaşanmadan  bilenemez bunu net söylüyorum. Düşünmek farklı yaşamak çok farklı hem pozitif hem negatif açıdan .Kafamızda büyüttüğümüz sorunlar  hiç yaşamayabilir ama küçücük sorun bile olmayacak durumlar sorun olarak karşımıza çıkabilir.

Her çocuğun tepkisi farklıdır. Ben bu konuda kendimi çok şanslı hissediyorum.Oğlum hiç sorun çıkarmadı , kendi yaşının tepkileri hariç olumsuz tepki vermedi. Her zaman bebeğin ihtiyacı olduğunu hissediyor sırayı bebeğe veriyor. Aslında ben tam tersi davranmaya çalışıyorum ama oğlum bu kadar anlayışlı olunca kızım kazançlı çıkıyor. Ben hep duygusal yönden ya yetemezsem diye huzursuz olmuştum.Ama fiziksel olarak yetemediğim , yorulduğum daha sık karşılaşılan bir problem oldu.

 Ev de siz hariç hiçbir şey yapmayan bile biri olması çok faydalı oluyor. Tek başına iki çocuğa yetemez miyim derseniz çok zorlanırsınız. Büyük çocuk parka gitmek ister, biri bebek biri çocuk olan iki çocukla park kolay olmaz. Kolay olsa doya doya tadı çıkmaz. Mutlaka hep planlı olmanız gerekir. Yoksa işleriniz yetişmez. Yardım etmek isteseler de annenin işleri yardım bile alsa hep çoktur. Büyük olan çocuk ne kadar da büyük olsa anneye muhtaç , muhtaç olmasa bile yanında annesini görmek istiyor.

Ben iki çocuklu altı aylık bir anne olarak bunaldığım, çok yorulduğum, sıkıldığım zamanlar olmuyor değil . Ama kendimi zaman bulduğum çok küçük anlarda bile yenilemeye , iyi hissettirmeye çalışıyorum. Kitap okumak , arkadaşlarımla çok dışarı çıkamasam da telefon da bile sohbet beni çok mutlu ediyor, yarım saat bile olsa kahvemi alıp kendim için bir şeyler yapmak çok iyi geliyor.

İkinci çocuğa hamile anneler ve ikinci çocuğu düşünen anneler bu kolay bir süreç değil öncelikle iki çocuğa sahip olunca bir çocukta neymiş diyorsunuz. Şimdi tek çocuklu anneler aa sen gel benimkini gör iki çocuğa yeter diyebilir. Doğrudur . Benim oğlumda uslu bir çocuk değildi ama farklı oluyor. Evde sana ihtiyacı olan bir bebek  olunca bakış açın bile değişiyor.

Tabi bunu arada bir yardım alan anne olarak söylüyorum. Ama yardım  yere kadar sorumluluk anne de olduğundan yeri geliyor kendinizden çok yanlısı olmasam da feragat etmek zorunda kalıyorsunuz. Birde çoğu zaman yardım gerektiğinden yanınızda yardımcınız yoksa ihtiyaçları en aza indirmeye , o yardımlardan  da en iyi şekilde faydalanmayı istiyorsunuz. Ama canım sıkıldı alayım çocukları dışarı çıkayım iki az yaş farklı çocukla çok zor Belki yapan vardır ama ben beceremiyorum.

Altı ayda iki çocukla hayatı nasıl mı düzenlemeye çalıştım. Öncelikle sorumluluklarımı olduğu kadar paylaşmaya çalıştım, bebeğe uyurken bile yanında duracak evde biri varsa oğlumla dışarı çıktık, yaşayan ben olduğumdan kuralları en kolay şekilde kendim düzene koydum , hayır demeyi öğrendim , çocukların ve benim ruh sağlığımız için önce kendimi düşünmeyi öğrendim , başkaları ne deri hayatımdan çıkarmaya çalışıyorum , fırsat buldukça sevdiğim şeyleri yapıyorum , olduğu kadarı kabul edip kendimi çok zorlamıyorum  çünkü zaten en iyisini yapmaya çalışıyorum ve bu kadar.









2 yorum:

  1. ikinci çocuk daha kolay büyüyor diyorlar doğru mu :)

    YanıtlaSil
  2. evet doğru sayılabilir çünkü zaman iki çocukla cok hızlı geçiyor.

    YanıtlaSil

çok teşekkür ederim.