KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

21 Mart 2015 Cumartesi

EK GIDAYA GEÇİŞ

Ek gıdaya bu gün itibariyle başladık. Daha önce yazdığım 5 gün sebze çorbasıyla başlıyoruz. Sebze çorbamız öğlen emdikten iki saat sonra olarak başlayacaktı.Ama ben anca akşam üstü altıya denk getirebildim. Sebze çorbamız  bir küçük kabak, bir küçük havuç, bir küçük patates, 1 silme tatlı kaşığı pirinç, 1 silme tatlı kaşığı zeytinyağı  1 bardak suyla sebzeler yumuşayana kadar haşlanıp , robottan  geçirilip istediği kadar zorlamadan verilecekti. Verilirken mama sandalyesine oturtacağız , zorlama yok , istediği kadar yiyecek. SONUÇ hepsini uyguladım , 1 bardak suda katı olacağını tahmin ettim ama doktorumuzu ilk gün dinleyelim dedim. Evet  katı oldu , kızım tadını sevmedi  , çok az yedi. Zorlamadan anne sütümü verip , ilk günü tamamladım. Zorlayarak soğutmaya gerek yok. İlk gün alışma dönemi sonuçta diye düşünüyorum. İkinci gün haşlama suyunu  2 bardak yapacağım bakalım sonuç değişecek mi?

Oğlumun ek gıdaya geçişi elma püresi ile olmuştu, ilk gün ekşi elma denk gelmesinden hüsranda olsa , sonraki günlerde çok severek sorunsuz yemeye başlamıştı.



Not: Bu konuda uzman değilim , bir doktorun tavsiye ile uyguluyorum. Doktordan doktora ve uzmandan uzmana ek gıdaya geçiş süresi değişiyor. Başta kendi doktorumuzu dinlemekte fayda var diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

çok teşekkür ederim.