KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

4 Şubat 2015 Çarşamba

KADIKÖY ŞİFA HASTANESİ BLOGGER BULUŞMASI

Kadıköy Şifa Hastanesinin DOĞURGANLIĞIN ÖLÇÜLEBİLİR OLDUĞUNU BİLİYOR MUSUNUZ ? konulu sunumuna davet edildim.

Sunum da  Engin Enginsu anlattıklarından aklımda kalanları anlatmak istiyorum.Temel içgüdülerden biri  neslin devamı için erkek ve dişi bireylerden oluşan embriyonun Dünyaya gelmesidir.Kadınlarda üreme regli dönemi ile başlayıp 25-30 yıl devam ediyor ve menopozla bitiyor. Erkeklerde ise kalitesi azalarak ömür boyu devam ediyor. Kadınlar yumurtalıklarının kalitesi isterlerse öğrenip yumurtalarını mikrifizasyon yöntemi ile menopoz öncesinde dondurta biliyorlar. Yumurta kalitesini öğrenmek hormonların ölçümü,yumurta rezervinin ultrasonla değerlendirilmesi ve rahim filmiyle sağlanabiliyor.


10 eylül 2014 tüp bebek yönetmeliğine göre düşük over rezervi olup henüz doğmamış veya aile öyküsünde erken menopoz hikayesinin üç uzman tabipten oluşan sağlık kurulu raporu ile belgelendirmesi durumunda embriyo rezerviyle 5 yıl süreyle embriyo dondurmak mümkün olabiliyor, sağlık kurulu raporunun devlet hastanesi ve üniversite hastanesi tarafından verilmiş olması gerekiyor.

Yaklaşık olarak ücreti ilaçlar hariç 4500 TL civarında olduğu bilgisini öğrendik.



 Misafirperverlikleri ve samimi davranışlarından dolayı Kadıköy Şifa Hastanesi personeline çok teşekkür ederim. 

1 yorum:

  1. Bir daha buluşma olursa bana da haber verir misiniz?:) Ben de 2 doğumumu Şifa Hastanesi'nde yaptım :) bir ortak nokta daha :D

    YanıtlaSil

çok teşekkür ederim.