KEYİFLİ ANNE

İki çocuklu çalışan bir anneyim.

5 Şubat 2015 Perşembe

DOĞUM FOTOGRAFÇISI ELİF GÜRLE SOHBETİMİZ

Dün akşam Kadıköy Şifa Hastanesinin blogger toplantısında doğum fotoğrafçısı Elif Gür le  tanıştım. İki doğum yaptım . İkisinde doğum fotoğrafı çektireyim diye bir merakım olmadı. İnsan bilmediğine zor yanaşıyor belki genç anneler hatta benim gibi çekingenliği olan kişilere faydası olur diye Elifle yazışıp paylaşmaya karar verdim. Aynı zamanda uzun süre aynı mesleği yapmamız ve Elifin kendine  sevdiği bir hobisini meslek haline getirmeye çalışması çok hoşuma gitti.

Kısaca seni tanıyabilir miyiz?


1985 Adana doğumluyum. Üniversite olarak Maliye bölümünü bitirdim. Uzun yıllar bankacılık yaptım ama mutsuzdum.Bir gün bir fotoğrafçılık kursu afişi gördüm. 1 hafta sonra başlayacaktı. Sahip olduklarıma baktım. İDEAL  dualardaki gibi iyi bir eş, iyi bir iş ( neye göre iyi?) ve dünyalar tatlısı bir evlat. Ama mutsuzdum. Tek istediğim fotoğraf çekmekken sabah 9 akşam 6 nefes almadan çalışıyordum.


ve kararını verdin istifa ettin sonra .....

İstifa edip hemen kursa başladım. Fotoğraf çekmeye başladıkça nefes almaya da başladım. Meğer yarım yarım nefes alıyor muşum da haberim yokmuş. Düğün fotoğrafçılığı yapmak istedim. Çünkü evliliğimin ilk altı ayı düğün fotoğraflarım rezalet olduğu için eşimle tartışarak geçti. Bunu kimsenin yaşamasını istemem. Doğum fotoğrafçılığı yapmak istedim. Çünkü bir anne olarak bu mucizeye defalarca tanık olmak istedim. İşimin bu kısmının sizinle ilgisi yok yani. Mutlu olmak ve genç kalabilmek için bebeklerin ve sizin yeniden doğuşunu resimlendiriyorum. Anı fotoğrafçılığı yapmak istedim. Çünkü anılarımızı yaşarken ölümsüz olabilmeliyiz. Bizden sonrakiler bakıp ne kadar mutlu yaşamışlar demeli.  

Benim asıl sormak istediğim doğum fotoğrafçılığı .Bundan bahseder misin?

 Normal doğumda sürekli iletişim halindeyiz .Hatta yalancı Sancıda hastaneye gittiğim bile oldu 24 saat telefon açık doktorları onay verdiği sürece her hastanede giriyorum.

Zaten sezeryana karar verilmiş doğumda bir aksilik olmazsa  her şey planlı  olduğundan daha kolay oluyordur. Peki ücret hakkında bilgi alabilir miyim ?

Doğuma ücrette tasarım ve albüm özelliklerine göre 400 -1000 TL arası değişiyor .Doğumda genelde ikinci gün çekimini ücretsiz yapıyorum .Anne ilk gün kötü hissediyorsa bebekle ilk 15 gün anne karnındaki formu bozulmadan çekiyorum .Kostümlü yada kostümsüz aileye kalmış.

Kostümleri sen mi yapıyorsun ? Doğal mı?

Kostümlerde organik ipten yapılıyor .Ya ben yapıyorum yada çok güvendiğim ipini bildiğim yerlere yaptırıyorum anneler isterse hatıra olarak kostümleri satın alabiliyor.

çok teşekkür ederim bu güzel bilgiler için.

elif güre ulaşmak isterseniz iletişim bilgileri 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

çok teşekkür ederim.